Hulajnoga automatyczna Vespa GT, GTS, GTV 125-300, od 2003 roku, Język Niemiecki
Hulajnoga automatyczna Vespa GT, GTS, GTV
Wszystkie czterosuwowe 125 do 300 cm3 od 2003 roku
- Modele Vespa budowane od 2003 roku z czterozaworowym, czterosuwowym silnikiem, chłodzeniem cieczą, wtryskiem benzyny (od GTS) i regulowanym katalizatorem (od GTS) są prawdziwymi hitami sprzedaży. Z technicznego punktu widzenia nie są one gorsze od nowoczesnych motocykli i samochodów i są znacznie lepsze od starych dwusuwowych Vespas pod względem zachowania podczas jazdy, technologii wydechowej, wydajności i łatwości konserwacji. Ze względu na niskie zużycie są również bardziej ekonomiczne i przy minimalnej emisji CO2 znacznie bardziej przyjazne dla środowiska niż silniki dwusuwowe. Niemniej jednak nowa Vespa wygląda prawie tak nostalgicznie jak stara.
- Pod względem technologii podwozia wszystkie Vespy nowej generacji są identyczne: korpus z blachy stalowej, hamulce tarczowe z przodu iz tyłu, wahacz ciągniony z jednym amortyzatorem z przodu, dwoma amortyzatorami z tyłu.
- 152 strony, 331 zdjęć, w tym 100 w kolorze, 53 rysunki, kolorowe schematy obwodów, format 14,8 x 21 cm,
Książka obejmuje następujące modele:
- modele GT zgodne z Euro 2 (GT 125, GT 200) początkowo produkowane wyłącznie z gaźnikiem i nieuregulowanym katalizatorem z 2003 r.
- typy GT i GTS zbudowane po 2005 r. zgodnie z Euro 3, również z technologią gaźnika (GT 125, GTS 125, GTV 125)
- modele GTS oferowane od 2005 r. z elektronicznie sterowanym wtryskiem benzyny i regulowanym trójdrożnym katalizatorem (GTS 250 tj. od 2008 GTS Super 300 tj. od 2009 GTS Super 125 ie)
- Jak zwykle w tej serii, opisana jest cała technologia prezentowanych pojazdów oraz niezliczone wskazówki dotyczące konserwacji i napraw. Podczas ingerencji w elektronikę zapłonową i wtryskową należy wprowadzić ograniczenia: w tym przypadku zwykle tylko przeszkolony specjalista może zrobić coś ze specjalnymi urządzeniami pomiarowymi.
Całość uzupełnia bogato ilustrowany przegląd modeli.